Affiliate Program ManagementAffiliate Program ManagementAffiliate Program ManagementAffiliate Program Management

Hvorfor overhovedet bruge Affiliate Program Management?

Rigtig mange klienter kommer til os med et rigtig godt produkt, en acceptabel salgsside eller webshop, en smule erfaring med AdWords og har ofte brændt en masse penge af hos en useriøs udbyder af søgemaskine optimering services, der har lovet dem guld og grønne skove ud fra devisen om, at "I bare skal være synlig i Google, så vælter trafikken ind og salgstallene eksploderer".

De har brugt en masse tid på at tale med en masse forskellige mennesker, de rhar lovet dem en masse, men sjældent har leveret resultater. Det er en tidskrævende og ofte meget frustrerende proces.

Nogle gange har klienterne været i kontakt med et mindre seriøst affiliate netværk, der har fortalt dem, at de kan skaffe dem en stor volumen af kliks og væsentlig billigere end Google, Facebook og andre kanaler. De stoler blindt på samarbejdspartneren. Inden de får set sig om, så står de med en stor regning for et masse værdiløse kliks, som stort set ikke resulterede i salg.

Der er talrige eksempler på selv velrenommerede virksomheder, der har fejlet noget så grusomt med deres affiliate programmer.

Unik erfaring siden sidste årtusinde

Vi har arbejdet i affiliate branchen siden 1999 og GoSocial´s CEO - Robin Roy Hansen - har arbejdet i Skandinaviens største affiliate network med over 200 ansatte i 5 år. Fra Account Manager til Business Development Director.

Vi har set, hvad der virker, og hvad der ikke virker.

Vi kender mulighederne og ved hvordan, vi bedst muligt definerer, launcher og driver et succesfuldt affiliate program på vegne af vores klienter.

Vi har erfaret, hvem i branchen, der kan skabe postive resultatet, og hvem man skal holde sig langt fra. 

Vi har siden 2007 drevet Affiliate Program Management. Lige fra store internationale kunder til mindre, skandinaviske webshops. Vi har defineret, udviklet og håndteret internationale Affiliate Marketing Programmer med markedsføringsbudgetter på over 10 mio. DKK per måned.

Hvordan arbejder vi?

Med udgangspunkt i virksomhedens onlinestrategi definerer vi sammen med Jer klare målsætninger omkring bl.a. følgende faktorer:

  • Estimeret salgsvolumen per tidsperiode 
  • Forventet markedsføringsomkostning per ny lead, bestilling, kunde eller anden målopfyldelse
  • Samlet markedsføringsbudget

Dernæst går vi i dybden med analyse af:

  • Produktet eller serviceydelsen
    • Fakta, fordele og udbytte for kunden
    • Målgruppe- og segmentanalyse
    • Prissætning (differentieret, empiriske tests m.m.)
  • Salgs- eller bestillingsprocessen
    • Direkte eller indirekte salgsmetoder
    • Indvendingsbearbejdning
    • Gensalg og mersalg via nyhedsbreve
  • Distributionskanaler
    • Affiliate networks
    • Strategiske affiliates
    • Prissætning
    • Betalingsbetingelser

Vi har den nødvendige viden omkring alle disse forhold samt en organisation, der besidder de tekniske og grafiske kompetencer til at kunne forbedre det eksisterende setup.

Vi har stærke relationer til affiliate branchen i Skandinavien, Europa, USA og samt Israel i form af langvarige samarbejder med de bedste affiliate netværk og de største affiliates (f.eks. store e-mail publishers, PPC guruer, eller SEO-eksperter m.fl.) og tager forhandlingerne udenom fordyrende mellemled og direkte med de udvalgte og mest relevante partnere og sørger bl.a. for:

  • Affiliate programmet får fokus
  • Affiliate programmet betaler mindst muligt til mellemmænd
  • Affiliate programmet altid indeholder relevant, optimeret, godkendt og testet markedsføringsmateriale i form af konverterende tekster og bannere.
  • Affiliate programmet bliver formidlet korrekt i forhold til de potentielle kunder
  • Affiliate programmet bliver strengt kontrolleret i forhold til snyd, manipulation med budskaber eller andre faktorer, der kan nedsætte kvaliteten 
  • Affiliate programmet opsættes, så der undgås at betale for den samme kunde flere gange 

Vi er ikke billige, men vi er alle pengene værd

Vi tager os betalt for vores forarbejde, men derefter arbejder vi oftest på en kombination af provisions- og timebetaling afhængig af affiliate programmets omfang.

Kontakt os, og få en uforpligtende snak.